Za vrtićku sredinu bez stereotipa i predrasuda

Na stereotipima počivaju predrasude, a one nisu urođene, već naučene. Veliku ulogu u usvajanju pravilnih životnih stavova i prihvatanju različitosti kod dece u najranijem uzrastu imaju roditelji, bliža porodica i vrtić, tj. vaspitači, koji svojim primerom usmeravaju dete.

U okviru projekta “Inkluzivno predškolsko vaspitanje i obrazovanje”, u vrtiću “Poletarac” u Odžacima realizovana je radionica na temu stereotipa i predrasuda, sa ciljem da se roditeljima približi pojam različitosti: različitost kao prilika za učenje, različitost kao bogatstvo.

– Cilj ovih radionica je prvenstveno da se prikaže kultura naše ustanove, a to jeste da mi prihvatamo, poštujemo različitost i da u našoj ustanovi pre svega treba da vlada jedna klima tolerancije i pripadanja i prihvatanja – kaže Jelena Selak, direktorica PU “Poletarac” Odžaci.

Radionice na temu stereotipa i predrasuda realizovane su u više naseljenih mesta u opštini Odžaci i prvenstveno su bile namenjene vaspitačima, a kasnije su u njih uključeni i roditelji, jer je njihova uloga važna u građenju zajednice u kojoj deca, porodice i zaposleni u vrtiću zajedno uvažavaju i promovišu različitost, jednakost i pravednost.

– Što se tiče projekta “Inkluzivno predškolsko vaspitanje i obrazovanje”, pored toga što je cilj da se uključe različite institucije i ustanove na nivou lokala, ovaj projekat je veoma važan jer takođe mapira roditelje kao partnere, a pogotovo očeve, jer nam je jedan od ciljeva da se pokaže kako su oni veoma važni u vaspitavanju i podizanju svoje dece, odnosno rodna ravnopravnost u vaspitavanju dece – navodi Selak.

Članovi Tima za zaštitu dece od diskriminacije, nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja iz Predškolske ustanove “Poletarac” u Odžacima, osmislili su i realizovali radionice na temu stereotipa i predrasuda u okviru projekta koji traje do decembra 2022. godine i promoviše inkluzivno predškolsko vaspitanje i obrazovanje.

Radionicama se želelo postići da se otklone prepreke koje utiču na odaziv roditelja za uključivanje dece u neki od oblika vaspitno-obrazovnog rada, kao i da se roditeljima da prilika da dožive vrtićku sredinu kao prihvatajuću i kao bezbednu za njihovu decu.

Categories: