Grajner udvostručio prodaju plastičnih čaša

Za samo četiri meseca otkako je “Hipolplast” iz Odžaka privatizovan i našao se u rukama austrijske firme “Grajner pekedžing”, prodaja njihovog glavnog proizvoda je porasla za duplo. Umesto 30 miliona plastičnih čaša mesečno za kiselo mlečne napitke, u poslednje vreme kupcima se prodavalo duplo veća količina. U isto vreme je i proizvodnja porasla, ali za 80 posto, pa je nedostajuća razlika dobavljana iz slične firme u Sloveniji koja je sastavni deo ove evropski poznate kompanije.

Iako je tehnologija ostala ista, do povećane proizvodnje se došlo tako što su u pogone “Grajnera” u Odžacima pored postojećih instalirane i nove mašine. Povećana potražnja kupaca zahtevala je i veći broj zaposlenih, pa je primljeno i 30 novih radnika, što je omogućilo da fizički obim proizvodnje poraste. Zaključno sa julom dostignut je nivo proizvodnje koji je bio planiran da bude ostvaren tek krajem 2013. godine.

– Kada smo sve ovo planirali, smatrali smo da ćemo to moći ostvariti tek krajem sledeće godine. Ono što smo nameravali da uradimo za 17 meseci, učinili smo to četiri puta brže. Sve ovo je pozitivno iznenađenje za nas. Mi smo se orijentisali da pravimo ambalažu za prehrambenu industriju, gde imamo mogućnosti da pravimo velike serije. Sve ostale sporedne proizvode koje je nekada radio “Hipolplast” mi više ne radimo, jer nam se to ne isplati – kaže generalni direktor “Grajnera” Miroslav Micković.

Miroslav Micković
U ovoj multinacionalnoj kompaniji intenzivno se prate sva tržišna događanja i ništa se ne prepušta slučaju. Vrše se stalna ispitivanja kako bi se tačno znalo kakva je pozicija firme u očima kupaca, kao i konkurenata. Sve je podređeno kupcima, pa se vodi računa da cena proizvoda bude što niža, uz neizbežan kvalitet, dok se rokovi isporuke podrazumevaju. Standardi za ova tri elementa su visoki i zato sve u proizvodnji mora da bude pod konac, kako ne bi došlo do bilo kakvih iskakanja, što bi moglo negativno da utiče na poslovnost.

“Grajner” trenutno zapošljava 71 radnika, od čega je samo njih 12 u administraciji. Zbog očekivanog povećanja posla u novembru se planira zapošljavanje novih 30 radnika, dok će u naredne tri godine biti zaposleno još stotinu.

Izvozna orijentacija
Tri četvrtine trenutne proizvodnje “Grajner” plasira na domaće tržište, dok se ostatak prodaje u Austriji, Sloveniji, Hrvatskoj i BiH. Kada početkom sledeće godine bude instalirana oprema za dekoraciju čaša, cilj će biti proboj na zapadnoevropsko tržište na koje bi se za početak plasirala polovina proizvodnje.

– Nama je cilj da ugovorimo što više poslova, čak i po cenu da to ne možemo proizvesti u našoj fabrici. Za nas bi u takvom slučaju uslužno radile naše fabrike u Sloveniji i Češkoj. Mi na ovim poslovima ne zarađujemo, ali je naš cilj da postepeno osvojimo tržište u ovom delu Evrope. Kad to budemo učinili, onda ćemo tek moći računati na određeni profit – objašnjava deo poslovne strategije generalni direktor Micković.

Iako je “Hipolplast” imao solidnu tehnologiju planom razvoja “Grajnera” predviđeno je osavremenjavanje proizvodnih pogona, tako što će se instalirati nova linija za dekoraciju. Potom treba da usledi izmeštanje jedne fabrike iz regiona na ove prostore u kojoj će se raditi termoformiranje i duvana ambalaža. U cilju stvaranja što boljih uslova za rad zaposlenih, istovremeno će se raditi na rekonstrukciji postojećih postrojenja kako bi bili što funkcionalniji, a u naredne tri godine u planu je i izgradnja novih objekata.

Categories: