Inkluzivno obrazovanje očima roditelja i vršnjaka

U Odžacima je juče u organizaciji lokalne Mreže podrške inkluzivnom obrazovanju održan okrugli sto na temu “Inkluzivno obrazovanje očima roditelja i vršnjaka”, na kome su roditelji dece kojoj je potrebna dodatna podrška u obrazovanju i učenici – vršnjaci izneli svoje utiske i viđenje o inkluzivnom obrazovanju.

14 Nakon uvodnog izlaganja Nade Funtoš Stamenković, koja je ukratko predstavila dosadašnji rad lokalne Mreže podrške inkluzivnom obrazovanju, učesnicima okruglog stola u ime lokalne samouprave obratila se Gordana Lukić, rukovodilac Odeljenja za društvene delatnosti u Opštinskoj upravi u Odžacima.

– Mreža za inkluzivno obrazovanje na čelu sa Nadom Funtoš Stamenković pokrenula je i nas iz lokalne samouprave da pomognemo koliko možemo i da se inkluzija na terenu ostvari u punom smislu. Sama ideja vodilja i stručnim saradnicima u školama i nama bila je OŠ “Sonja Marinković” iz Subotice. Želim da im se zahvalim što su nam pomogli da sa njima paralelno gazimo ovim putem i da zaista učinimo da sva deca budu ravnopravna u obrazovnom procesu – kazala je Lukićeva.

Voditelj okruglog stola bila je Ksenija Liščević iz Školske uprave Sombor, a jedna od učesnica Branka Bešlić, stručni saradnik iz OŠ “Sonja Marinković” u Subotici, koja je model škola za inkluzivno obrazovanje.

– Drago mi je što je opština Odžaci prepoznala značaj umrežavanja i značaj rada na unapređenju kvaliteta inkluzivnog obrazovanja. Lako je dati podsticaj onima koji hoće da rade i koji hoće da ostvaruju rezultate, a to je upravo Mreža podrške inkluzivnom obrazovanju opštine Odžaci. Mislim da je pravo vreme da o inkluzivnom obrazovanju čujemo i od onih koje inkluzivno obrazovanje najviše dotiče, a to su učenici – vršnjaci i roditelji – rekla je Branka Bešlić, koja je osnivač i članica lokalne Mreže podrške inkluzivnom obrazovanju grada Subotice.

Kako inkluzivno obrazovanje vide učenici – vršnjaci, učesnici okruglog stola čuli su od Uroša Denića iz OŠ “Kosta Stamenković” u Srpskom Miletiću, Milice Mijin iz OŠ “Vuk Karadžić” u Deronjama i Vladislave Stojanović iz OŠ “Bora Stanković” u Karavukovu.

Poruke iz njihovih govora su, kako je to istakla Ksenija Lišćević, da svako dete zna i želi da se druži, da odrasli svojim primerom deci treba da pokažu da treba prihvatati različitost i da je svakom detetu potrebno kvalitetno obrazovanje koje će uvažavati njegove specifične potrebe.

– Svi smo stvoreni sa pravom da se zajedno školujemo i družimo. Svako izdvajanje dece koja imaju posebne potrebe treba prekinuti, to neće doneti ništa pozitivno. Svako dete zna da se druži, pa čak i dete koje je u kolicima ili ne vidi dobro. Zato i oni trebaju biti uključeni u ovo. To dete koje je u kolicima ili koje ima bilo kakav problem u razvoju nije krivo zbog toga. Ono samo nije imalo sreće u životu i zato ne trebamo da ga odbacujemo, omalovažavamo, zadirkujemo, itd. Da smo svi isti na ovom svetu, život ne bi bio tako zanimljiv – kazao je, između ostalog, učenik osnovne škole u Srpskom Miletiću Uroš Denić.

1Svoja lična iskustva o inkluzivnom obrazovanju sa učesnicima okruglog stola podelili su roditelji troje učenika kojima je potrebna dodatna podrška u obrazovanju.

Bogdan Gilanji iz Odžaka roditelj je dečaka koji pohađa nastavu po individualnom obrazovnom programu. Dečak ide u peti razred, dobar je učenik, a iskustva sa inkluzivnim obrazovanjem su mu pozitivna jer je u školi, po rečima oca Bogdana, uvek imao punu podršku, najpre od učiteljice, a sada i od nastavnika.

Slađana Petković iz Ratkova majka je takođe učenika petog razreda koji pohađa nastavu po individualnom obrazovnom programu. Ona je svoja iskustva u inkluzivnom obrazovanju podelila sa prisutnima, istakavši podršku koju je njen sin imao od drugova, učiteljice i pedagoga u školi.

Učesnicima okruglog stola obratila se i Stojanka Orlić iz Bačkog Brestovca, majka devojčice koja je ove godine krenula u prvi razred osnovne škole po inkluzivnom programu.

Okruglom stolu koji je lokalna Mreža inkluzivnog obrazovanja organizovala u cilju isticanja primera dobre prakse davanja vršnjačke podrške deci kojoj je potrebna dodatna pomoć u obrazovanju, kao i isticanja uloge roditelja u inkluzivnom obrazovanju, prisustvovali su učitelji, stručni saradnici, direktori i članovi učeničkih parlamenata osnovnih i srednjih škola iz opštine Odžaci.

Categories: