Izdavaštvo Bitije predstavilo se čitalačkoj publici u Odžacima

Novosadska izdavačka kuća “Bitije”, osnovana 2020. godine, okrenuta je mladim piscima i kako je rečeno na promociji koja je održana u Odžacima na poziv Maše Vujnović iz Studija “OKS”, pokrenuli su je urednik Rastko Lončar, direktorka Đina Vesić i pravnik Denis Tul sa ciljem unapređivanja književne scene i borbe za poboljšanje prava autora u izdavaštvu.

Pored toga, cilj je i da se očuva srpski jezik, kultura i pismo, kao i stvaranje jedne lepše slike autorskog i stvaralačkog rada u Srbiji, pre svega kroz podršku mladim autorima.

– Videli smo da postoji prostor i da mladi ljudi nisu dovoljno zastupljeni, da nemaju mogućnosti da izdaju ono što pišu, ono što kreiraju, ono što iz svojih mladih umova stvaraju i onu kreativnost koju nose sa sobom. Da su izdavačke kuće okrenute prvenstveno komercijalnim delima, ljudima koji su etablirani na našoj sceni, koji su postavili neke standarde i koji rade neke stvari na svoj način. Ali, kako velike kuće zanemaruju mlade pisce, mi smo hteli da našu kulturu obogatimo tako što ćemo iznedriti neke nove mlade ljude koji su spremni da donesu nešto novo, nešto zanimljivo, da se čuje glas novih generacija koje imaju stvarno mnogo toga da ponude našoj kulturi – ispričao je Denis Tul, pravnik, stručnjak za autorsko pravo i suosnivač izdavačke kuće “Bitije”.

Primer i predstava onoga što su imali na umu osnivači “Bitije” kada su pokretali tu izdavačku kuću je mladi i talentovani pisac Aleksa Čuljak iz Novog Sada. Njegov roman “Kamenorezac” uskoro izlazi iz štampe i najavljen je kao roman odrastanja, a istovremeno i krimi roman postavljen u doba Srednjeg veka.

– Naslov romana je “Kamenorezac” zato što je glavni lik kamenorezac, tu nema neke naročite nauke. On se inače zove Matis, a dobio je ime po jednom drugu iz Francuske, što je nešto što se izgleda ponavlja u mojim knjigama da dajem imena ljudi koje poznajem. Za “Kamenoresca” su mi inspiracije bile različite, jednim delom sam hteo da eksperimentišem sa nekim novim stilom koji će možda odudarati od moje prve knjige, a da pritom tu iskombinujem neke istorijske elemente pošto je radnja smeštena u Srednjem veku – kaže mladi pisac.

U vreme kada vlada uverenje da je poezija na rubu interesovanja šire čitalačke publike, osnivači “Bitije” su se odlučili za neočekivan poslovni korak da u izdavački poduhvat krenu upravo od tog književnog žanra, a ne od nekih proznih dela koja bi čitaocima možda bila prijemčivija. Raduju se i dalje poeziji i spremaju neke nove projekte, a roman osamnaestogodišnjeg Alekse Čuljka je prvo prozno delo koje objavljuju.

Savremeni život diktira brz ritam i nameće potrebu da izdavačke kuće komuniciraju sa čitaocima i putem digitalnih medija. Izdavaštvo “Bitije” je veoma aktivno na društvenim mrežama, a na svom Jutjub kanalu su pokrenuli i emisiju “Krila” koja je jako dobro zaživela i pokazala se kao dobar način za promociju kulture.

Categories: