Tridesetak građana se javilo na Zeleni telefon

Skoro svakom trećem građaninu koji je učestvovao u anketi Ekološkog pokreta Odžaka poznato je da je pri lokalnoj samoupravi otvoren Zeleni telefon na koji mogu da iznesu predloge, ideje, kritike i žalbe vezane za zaštitu i unapređenje životne sredine. Zeleni telefon, zajedno sa novoustanovljenim Zelenim savetom koji čine predstavnici lokalne vlasti i udruženja građana, omogućava da građani aktivno učestvuju u vođenju politike zaštite životne sredine na lokalu.

EPO organizovao promociju Zelenog saveta i Zelenog telefona
EPO organizovao promociju Zelenog saveta i Zelenog telefona
Na broj 466-024, što je broj Zelenog telefona, od kako je ta linija otvorena za građane primljeno je oko trideset poziva građana koji su iskoristili ovu mogućnost da se obrate Zelenom savetu, kaže sekretar Zelenog saveta Ognjen Đurasinović.

– Na osnovu poziva građana deset prijava je prosleđeno Odeljenju za inspekcijske poslove. Najčešće su se građani javljali zbog problema sa ambrozijom i zbog nepokošenih površina u određenim delovima grada, kao i u drugim naseljenim mestima na teritoriji opštine Odžaci – navodi Đurasinović.

Rezultati anonimne ankete koju je Ekološki pokret Odžaka (EPO) sproveo u okviru svojih aktivnosti na promociji Zelenog saveta i Zelenog telefona, pokazuju da je nešto manje od polovine anketiranih građana (49,8 odsto) obavešteno o formiranju Zelenog saveta, dok je nešto veći procenat (53,3 odsto) onih koji su do sada znali šta je Zeleni savet, odnosno Savet za zaštitu životne sredine kako mu je zvaničan naziv.

S obzirom da je u radu Zelenog saveta omogućeno aktivno učešće građana, koji mogu da prisustvuju i sednicama tog tela, jedno od pitanja u anketi bilo je i “Da li ste zainteresovani da učestvujete u radu Zelenog saveta?”, na šta je pozitivno odgovorilo 65 odsto od ukupno 255 građana koliko ih je učestvovalo u ovoj anketi.

– Veliki broj građana se u anketi izjasnio da zna šta je Zeleni savet, nešto manje njih je čulo za Zeleni telefon, a najupečatljivije je da su građani izrazili želju da deo sajta opštine Odžaci bude posvećen radu Zelenog saveta. Takođe, mali broj građana zna šta je Zeleni ombudsman i na nama je da im to u nastavku kampanje objasnimo – kaže predsednik EPO-a Ivica Ćirić, koji je i član Zelenog saveta.

U Ekološkom pokretu Odžaka podsećaju da je kao jedan od prioritetnih zadataka Zelenog saveta prilikom njegovog osnivanja u junu ove godine, postavljeno otvaranje Zelenog telefona, ali i ustanovljenje institucije Zelenog ombudsmana što je, kako ističu u EPO-u, i obaveza koja proističe iz dve odluke Skupštine opštine kojima se institucionalno regulišu prava građana iz Arhuske konvencije.

Categories: