Školski inkluzivni tim organizovao radionicu za roditelje

Pedagog Marjana Vlajnić
Inkluzivni tim Osnovne škole „Kosta Stamenković“ u Srpskom Miletiću juče je organizovao radionicu namenjenu roditeljima i prosvetnim radnicima, a u čijem radu su učestvovale logoped Miona Radonić iz Razvojnog savetovališta Doma zdravlja Sombor, defektolog-surdolog Nevena Kovčin iz Škole za srednje i osnovno obrazovanje sa domom učenika „Vuk Karadžić“ u Somboru i dr Stanka Protić, pedijatar Doma zdravlja Odžaci, inače i član Interresorne komisije opštine Odžaci. U skladu sa stručnim oblastima predavača teme su bile problemi sa govorom kod dece, problemi sa sluhom i razvojne karakteristike dece osnovnoškolskog uzrasta.

Ankete koje su stručni saradnici sproveli u predškolskom i školskom obrazovanju pokazale su da na nivou opštine Odžaci najviše potrebe ima za angažovanjem logopeda. Po rečima Mione Radonić, logopeda Doma zdravlja Sombor, roditelji bi trebalo da najkasnije do četvrte godine dete odvedu kod logopeda ukoliko ono ima određene probleme sa govorom. Ona kaže da se ne bi smelo dešavati da dete pođe u predškolsko odnosno prvi razred, a da ima problem sa izgovaranjem određenih glasova.

– Kada roditelji primete da dete ima određena odstupanja u govornom jeziku, probleme sa sluhom i sl, uglavnom ne znaju kome treba da se obrate. Pričaju sa prijateljima, rođacima, i odlažu rešavanje tog problema, tako da prvi susret sa logopedom uglavnom bude na testiranju za školu. Dakle, tu je glavni problem što se roditelji ne jave na vreme: kasno se jave ili misle proći će samo od sebe. Znači treba se što ranije javiti logopedu, surdologu itd, jer što pre krenu na individualne tretmane kod logopeda to je veća verovatnoća da će dete biti spremnije za socijalizaciju među decom. To je ono što je jako bitno, znači da dete ne dođe nespremno u predškolsku grupu ili u školu – kaže Radonićeva.

Radonićeva je dodala da bi svaka škola i vrtić trebalo da imaju po jednog logopeda, jer danas, kako je istakla, sve veći broj dece ima poteškoće sa govorom, i ne samo to već i probleme u učenju, pisanju i čitanju.

OŠ K. Stamenković u DILS-ovom programu za osnaživanje škola

Radionica u Srpskom Miletiću organizovana je u okviru projekta „Kamen po kamen palata“ finansiranom od strane DILS-ovog programa za osnaživanje škola za inkluzivno obrazovanje. OŠ „Kosta Stamenković“ je jedna od dve škole iz opštine Odžaci, uz OŠ „Bora Stanković“ u Karavukovu, koja je uključena u ovaj program. Za realizaciju projekta škola je dobila novčani grant u iznosu od 4.000 evra, a predviđeno je da projekat traje devet meseci – od aprila do decembra ove godine.

– U toku projekta imali smo niz edukacija i obuka. Prvo smo imali edukaciju članova Školskog odbora, Saveta roditelja, nastavnika koji su prošli nekoliko seminara. Nabavili smo nova nastavna sredstva, didaktički materijal i literaturu, jer nam je bio cilj da modernizujemo nastavu kako bi radili na neki drugačiji način, kako bi našoj deci približili obrazovanje. Kako onoj deci koja imaju poteškoće u učenju, tako i onoj deci koja su talentovana i darovita, jer inkluzija podrazumeva i rad sa takvim učenicima. U sklopu projekta kupili smo jednu interaktivnu tablu koju će učitelji i nastavnici možda već od sledećeg meseca moći da koriste u nastavi, oni su za to prošli i određenu obuku. Ovim projektom smo predvideli i savetodavno-instruktivni rad roditelja sa stručnim licima – kaže pedagog Marjana Vlajnić.

U ovoj školskoj godini u OŠ „Kosta Stamenković“ se za troje učenika primenjuje individualni obrazovni plan sa izmenjenim programom, među kojima je i jedan učenik sa oštećenim sluhom. Majka ovog deteta je sa učesnicima radionice podelila svoje iskustvo. Dete sada pohađa šesti razred, a poslednjih devet godina ide na tretmane kod surdologa koji deci oštećenog sluha pomaže da razviju govor i da se socijalizuju u društvenoj sredini.

U okviru projekta „Kamen po kamen palata“ članovi školskog tima za inkluzivno obrazovanje osnovne škole u S. Miletiću obišli su jednu osnovnu školu u Subotici koja ima višegodišnje iskustvo u sprovođenju inkluzije, kao i specijalnu školu za obrazovanje slušno oštećenih lica.

Categories: