Nastavnica zbog koje đaci vole istoriju

Ceni vaspitanje, iskrenost i kreativnost. Veruje da istorija ima moć da širi mir u svetu i kaže da je uloga nastavnika da kod učenika razvija kritičko mišljenje. Edukatorka za 21. vek. To je Brankica Božanić.

Volela bi da ima više prostora da izađe sa svojim đacima van okvira učionice.

– Nastavu istorije bi trebalo da iskoristimo da idemo ka nekoj kulturi sećanja, da nam neke važne stvari ne promiču i da ih ne zaboravimo, a čini mi se da vrlo brzo zaboravljamo. Kroz nastavu istorije treba da dođe do pomirenja na onim područjima koja su nekad zahvaćena bilo kojim ratom – kaže Brankica Božanić, nastavnica istorije u OŠ “Branko Radičević” u Odžacima.

Njen rad objavljen je u priručniku “Učionica sećanja na otvorenom”, na kome je u okviru projekta “Edukacija za 21. vek” radio tim uređivača i nastavnika. Na nacionalnom konkursu odabrani su časovi na kojima se razvija kritičko mišljenje učenika i neguje kultura sećanja.

Nastavnica Brankica je uradila pripremu za čas na kome su đaci osmog razreda istraživanjem spomenika posvećenih Drugom svetskom ratu obradili nastavnu jedinicu Kultura sećanja u lokalnoj zajednici. Konkretnije, tema učeničkog projekta bila je memorijalizacija u posleratnoj istoriji Odžaka kao način za očuvanje kulture sećanja i pomirenje.

Priručnik je promovisan 12. aprila u Kulturnom centru Beograda.

Konkurs “Edukacije za 21. vek” za nastavničke materijale koji uključuju scenarije časova i projektne nastave na temu razvijanja kulture sećanja, za cilj ima podsticanje edukatora na kreativan pristup učenju, posebno van učionice i školskog okruženja, a istovremeno i afirmaciju pozitivne nastavničke prakse.

Categories: