Bogojevo značajno saobraćajno čvorište u Vojvodini

U Nacrtu Regionalnog prostornog plana AP Vojvodine 2021-2035. godine, Bogojevo se pominje više puta kao važno železničko čvorište, luka na međunarodnom plovnom putu Dunava i granični prelaz prema Republici Hrvatskoj.

Železnička stanica Bogojevo
Ovim dokumentom koji je bio na javnom uvidu do 19. aprila predviđa se rekonstrukcija i modernizacija pruge Novi Sad – Bogojevo – Subotica sa izgradnjom triangle ispred stanice Bogojevo.

Koncepcija razvoja železničkog transporta i infrastrukture podrazumeva zadržavanje postojećih koridora pruga i rekonstrukciju i modernizaciju postojećih međunarodnih pruga, među kojima je pruga Subotica – Bogojevo, a takođe se ukazuje na potrebu formiranja robno-transportnih centara na mestima kontakta sa ostalim vidovima transporta.

Planskim rešenjima za razvoj železničkog saobraćaja predviđena je obnova regionalnih pruga – revitalizacija, modernizacija i elektrifikacija postojećih jednokolosečnih pruga, sa izgradnjom kapaciteta za povezivanje značajnih korisnika železničkih usluga. U planu je tako obnova regionalne pruge Novi Sad – Bogojevo, sa rekonstrukcijom i izgradnjom nedostajućih kapaciteta u železničkoj stanici Bogojevo. Takođe, najavljuje se i rekonstrukcija, modernizacija i u perspektivi prekategorizacija manipulativne pruge Bogojevo – dunavska obala.

Luka Bogojevo
U delu koji se odnosi na razvoj vodnog saobraćaja i vodnih puteva, Regionalni prostorni plan Vojvodine je predvideo proširenje kapaciteta luke Bogojevo, za šta su aktivnosti već započete. Bogojevo je navedeno i kao jedna od lokacija intermodalnih terminala i logističkih centara u Republici Srbiji regionalnog i subregionalnog značaja. U planu razvoja luke Bogojevo predviđena je izgradnja i razvoj intermodalnog terminala.

Predloženom klasifikacijom luka na vodnim putevima, Bogojevo je svrstano u međunarodne luke od državnog značaja, a takođe je određeno kao lokalitet-zona međunarodnog pristaništa za pristajanje svih putničkih plovila različitih vrsta.

Kada je reč o unutrašnjim plovnim putevima, izrađivači Nacrta Regionalnog prostornog plana Vojvodine su naveli da se pojedine deonice plovnih kanala Hidrosistema DTD koriste kao zimovnici za sklanjanje brodova od leda i nevremena. Za ove namene najpovoljnije su deonice plovnih kanala na spoju sa Dunavom u Bogojevu, Novom Sadu i Banatskoj Palanci.

Drumski i železnički most na Dunavu
Planskim rešenjima razvoja drumskog saobraćaja i putne mreže predviđene su aktivnosti na putnom pravcu Kula – Odžaci – Srpski Miletić – Bogojevo – granica sa Republikom Hrvatskom. Izgradnja obilaznice oko Odžaka se pominje i u ovom dokumenta i planirana je u periodu posle 2025. godine.

U pravcu ostvarivanja ciljeva prostornog razvoja AP Vojvodine, u istom periodu su planirane i aktivnosti na putnim pravcima regionalnog značaja: Bački Gračac – Kruščić – Crvenka – Lipar, Bogojevo – Karavukovo – Deronje i Karavukovo – Odžaci – Stapar.

Mreža graničnih prelaza razvijaće se usklađeno sa planiranim razvojem saobraćajne infrastrukture. Železnički granični prelaz Bogojevo predviđen je za putnički i teretni saobraćaj, a planirana je njegova rekonstrukcija i modernizacija. Takođe, u planu je izgradnja novih lučkih kapaciteta u cilju razvoja rečnog saobraćaja (provera plovila radi ukrcavanja i iskrcavanja robe, provera plovila koja podležu fitosanitarnoj i veterinarskoj kontroli, granična provera jahti i plovila za rekreaciju).

Granični prelaz Bogojevo
U dokumentu je istaknuto da su već započete aktivnosti na realizaciji modernizacije drumskog graničnog prelaza Bogojevo (doneti planski i tehnički dokumenti) u cilju usaglašavanja sa EU standardima i procedurama.

Takođe je navedeno i da u odnosu na prethodni planski period 2011-2020. nisu učinjeni značajni pomaci u realizaciji međunarodnog pružnog pravca Subotica – Bogojevo – državna granica – (Erdut).

U Bogojevu počinje i jedan od značajnih koridora biciklističkih staza koji je deo mreže Dunavske biciklističke staze EuroVelo koja prati tok Dunava. Reč je o koridoru Bogojevo – Bačka Palanka (veza sa Republikom Hrvatskom) – Novi Sad – Beograd – Pančevo – Kovin – Stara Palanka, krak prema Republici Rumuniji.

Categories: