Vršnjačka mreža – karika koja nedostaje u procesu inkluzivnog obrazovanja

U opštini Odžaci danas je završeno formiranje Vršnjačke mreže podrške inkluzivnom obrazovanju, u sklopu koje je u prostorijama Gimnazije i ekonomske škole Jovan Jovanović Zmaj i Tehničke škole održana poslednja u nizu radionica pod nazivom Sličnosti, razlike i prijateljstvo.

inkluzijaRadionica je okupila oko 40 učesnika, a edukatori su bile Nada Funtoš Stamenković, defektolog i koordinator Lokalne mreže podrške inkluzivnom obrazovanju opštine Odžaci i pedagozi Marjana Vlajnić, Marijana Đukić, Marija Stojanović i Milica Stojković, koje su realizovale edukacije uz podršku stručnih saradnika iz odžačkih srednjoškolskih centara.

Pored srednjoškolaca, radionicama su prisustvovali Vršnjački timovi i članovi Vršnjačke mreže iz osnovnih škola Miroslav Antić i Branko Radičević iz Odžaka, Ratko Pavlović Ćićko iz Ratkova, Vuk Karadžić iz Deronja, Jožef Atila iz Bogojeva, Nestor Žučni iz Lalića, Kosta Stamenković iz Srpskog Miletića i Bora Stanković iz Karavukova.

Lokalna mreža podrške inkluzivnom obrazovanju opštine Odžaci je u februaru donela plan rada za ovu godinu u okviru koga je jedna od aktivnosti i formiranje Vršnjačke mreže podrške inkluzivnom obrazovanju koja je današnjim radionicama i dodelom sertifikata o vršnjačkoj edukaciji ušla u završnu fazu.

Ovu akciju je pokrenula Osnovna škola Sonja Marinković iz Subotice, inače i model–škola za inkluzivno obrazovanje, koja sprovodi projekat Karika koja nedostaje, a u koji je uključena i opština Odžaci.

– Vršnjaci su ti koji nedostaju u podršci inkluzivnom obrazovanju, pa smo kroz formiranje Vršnjačke mreže rešili da taj problem prevaziđemo – kaže Nada Funtoš Stamenković.

Govoreći o edukaciji učenika u odžačkoj opštini, ona je za Radio Odžake rekla da je to bila aktivnost učeničkih parlamenata po osnovnim školama.

– Koleginica pedagog Marjana Vlajnić, koja je isto član Mreže bila je zadužena za rad sa Vršnjačkim timovima, a kolege u svakoj školi su odradile te početne radionice i edukacije sa učenicima sedmih i osmih razreda. Danas smo se sastali da uradimo završnu radionicu i podelimo uverenja o vršnjačkoj edukaciji za člana Vršnjačke mreže podrške, a u ponedeljak 25. maja bićemo gosti gradu Subotici gde ćemo učestvovati na okruglom stolu – Inkluzivno obrazovanje iz očiju i ugla vršnjaka – istakla je Nada Funtoš Stamenković.

inkluzija-2U svom delovanju, Lokalna mreža podrške inkluzivnom obrazovanju opštine Odžaci ima i svesrdnu podršku lokalne samouprave. Tako je današnjim radionicama prisustvovala i Gordana Lukić, rukovodilac Odeljenja za društvene delatnosti i član Mreže, koja je pomogla da se planirane aktivnosti dovedu do kraja.

U izjavi za Radio Odžake ona je izrazila zadovoljstvo što se opština Odžaci našla na mapi inkluzivnog obrazovanja i što je napredovala u tom procesu. Isto tako je uverena da će nakon završene edukacije deca na terenu širiti svoje znanje i pomagati svojim drugarima da prevaziđu sve barijere i da se obrazovanje učini dostupnim svima.

– Jako nam je drago da smo se uključili u Mrežu podrške inkluzivnom obrazovanju koje se zasniva na rečenici koju ću uvek pamtiti. Kako deca umeju da kažu “da se inkluzija zasniva na podržavanju različitosti među decom i da upravo ta različitost čini jednu celinu i dragocenost ovog sveta”. I to je, verovatno, njih vodilo da se u ovoj akciji – Karika koja nedostaje, maksimalno obuče, da se na jedan bezbolan i prirodan način uključe i pomognu deci koja imaju poteškoće u razvoju, a koja treba da se jednako sa ostalom decom uključe u obrazovanje, od predškolskog do fakulteta – naglasila je Lukićeva.

Categories: